freddylicious.blogg.se

En sida för den kreativa!

Handskar, Silence

Kategori: Blandat

Här är en före och efterbild på handskarna jag kommer att använda.

Jag använder mig av handskarna jag använt på jobbet, Tack farsan för att jag fick låna dom! :)
Tror tyvärr inte du få tillbaka dom! :D

För att tillverka dessa börja jag med att pensla på ett lager latex på handsken för att skumgummit
enklare ska kunna limmas fast. När jag gjorde höger handske hade jag den på handen under hela processen.
 
Varför?
Jag ville helt enkelt inte att den skulle tappa formen eller bli för liten. Så nu i efterhand är
handsken inuti i stort sett "skräddarsydd" efter min hand. Vänster handske ska börja tillverkas och den högra ska målas, måste även måla lite på masken, har sett lite färgskillnader och är inte helt nöjd! :)

Bler bilder på processen kommer, både målningen och byggandet av handsken.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: