freddylicious.blogg.se

En sida för den kreativa!

Zombierun (SÄVAR)

Kategori: Blandat

Tidigare i år var det zombierun (SÄVAR).
Jag jobbade då med att sminka zombies och var även med själv att springa...
med springa menar jag självklart att jaga deltagarna i form av zombie!

Gjorde då en latexmask, Jag tänkte lägga ut lite under processbilder
på den med, för att visa där hur jag gjorde en halvmask som även kunde
röra sig, dvs. öppna munnen när jag öppnade munnen.
 
 
Jag använde mig av mitt gipsansikte för att först skulptera upp hur jag ville
att masken skulle se ut. Till min hjälp använde jag mig av vanlig skulptur lera,
rödbrännande. Vilken lera spelar mindre roll, men det va den jag hade hemma! :)
 
Efter att jag byggt upp skinkantern satte jag fast skinnflikarna med lite latex.
skinnflikarna gjorde jag enkelt på en plan yta som jag sedan klipte och rivde
för att få de lite slitna kanterna.
 
Tänderna är gjorda av lösnaglar som är fastlimmade med latex.
Jag rekomenderar varmt en hårtork för att torka latex snabbare och man sparar
MYCKET tid!

 
 
Här är masken grundad, inte alls målad speciellt avancerat! Lite rött, hudton,
svart runt tänderna. Det behövs inte mycket mer än såhär innan man fäster
den på ansiktet. När man väl fäst den så ska de på lite mer smink och mer blod.
Då gärna lite mörkare blod, ser mer naturligt ut. Det är även viktigt att få en
mörkarekontur i kanterna av såren för att skapa en djupkänsla.
Svårt att förklara, enklare att visa.
 
Såhär blev resultatet.
Kom ihåg, detta är fotat med en mobilkamera och att fotot är taget EFTER
att jag sprungit och jagat löpare i 4-5 timmar en solig dag med små inslag av
regn lite nu och då!
 
Även linserna höjer effekten lite! :)
 
 
MVH Freddylicious!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: