freddylicious.blogg.se

En sida för den kreativa!

Kvällens Projekt!

Kategori: Halloween

HEJ
Ikväll har jag stått i och jobbat på!
Små saker tar lång tid... Ibland.

Har börjat på det andra öga till skålen, det blir långt ifrån lika bra som det min vän gjorde, det är antagligen för att jag gör 2 projekt på sidan om och saker som inte ska få färg får de eftersom jag i ett annat projekt kladdar på med färg o.s.v... Suck..

Jag är en upptagen man med ibland för många bollar i luften!

 
Har ikväll målat handskarna, har precis dragit ett lager latex över de färdigmålade så har ingen bild på den färdiga looken! Men tog några bilder under processen...

Jag hade sjukt svårt att blanda färg idag, det va inget som stämde! sjukt irriterande! Så färgen på bilderna är intre den slutgiltiga, och det färdiga resultatet är inte helt 100 likt huvudet.. det är tur att det är händerna då!
 
 
 
 
Såhär ser det typ ut när jag gör ögat, jag smetar latex på bordet och på en glödlampa, värmer med en hårtork mellan lagren för att latex ska torka snabbt! När jag lagt på ungefär 5-6 lager latex så skalar jag bort kupolen av latex från glödlampan och placerar den på den platta biten på bordet. Detta är riktigt klurigt eftersom det fäster som fan! så gäller att inte göra fel, för rätt vare är så bli allt pankaka!
 
När jag fått den på plats börjar jag med att "limma ihop" skarvarna för att få en luftbubbla. Denna torkning måste dock ske UTAN hårtork, för annars blåser den så hårt att bubblan blir skev eller platt.. Det har hänt några gånger!

Sen när dom är sammanfogade och lufttät, då kan man snitta ett hål i toppen och ta en spruta eller något annat, pipett kanske. och fylla upp bubblan med vatten eller annat och sedan försiktigt limma igen med latex. Då blir den vattenfylld och äcklig att peta på!
 
 
FORTSÄTTNING FÖLJER...
 
MVH Freddylicious
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: